Khamis, 23 April 2009

ESQ 165 : SARAWAK ANGKATAN 02

SALAM,PAGIIIII!Ni gua ada pengumuman penting!ESQ 165 Leadership akan menganjurkan kursus ESQ di Sarawak tak lama lagi..Gua sebagai alumni angkatan 12 sangat menyarankan anda diluar sana mengikuti kursus ini kerana ia membina' ketahanan diri' yang luar biasa,gua jamin korang pasti 'insan' yang lebih cemerlang lepas attend kursus selama 3 hari ni..hari tu gua pun ada pegi first batch angkatan 1 pada 10,11 dan 12 April lepas di Riverside majestic hotel..so ni ada ckit maklumat gua nak kongsi..

Training ESQ

“Training ESQ adalah sebuah fenomena. Menggugah dan mampu mengubah kehidupan menjadi lebih bermakna.”

Demikian kesimpulan salah seorang peserta yang telah mengikuti training ESQ.

ESQ memang bukan sekadar pelatihan kepemimpinan atau manajemen biasa. Training ini merupakan pelopor pelatihan sekaligus inovasi mutakhir yang mengasah sisi emosi dan spiritual untuk membangun karakter sumber daya manusia.

Selama ini konsep dan metoda untuk membangkitkan sumberdaya manusia di dalam dunia kerja dan kehidupan pribadi seringkali terpisah. ESQ menggabungkan tiga motivasi fisik, emosi, dan spiritual menjadi satu kekuatan dalam menggapai sukses baik dalam kehidupan sosial maupun spiritual.

Training ESQ membangkitkan suara hati atau nilai-nilai yang disebut 7 Budi Utama yaitu: Jujur, Tanggung Jawab, Visioner, Disiplin, Kerjasama, Adil, dan Prihatin. Training ESQ juga membangkitkan kekuatan tersembunyi serta mengerahkan seluruh potensi dirinya untuk kehidupan dan pekerjaan yang lebih produktif.

ESQ hadir untuk siapa saja yang berkeinginan untuk membentuk karakter manusia paripurna. ESQ juga merupakan upaya untuk menjembatani rasionalitas dunia usaha dengan spirit ketuhanan sehingga melengkapi makna sukses dengan nilai-nilai spiritual yang mendalam, menuju esensi bahagia yang sesungguhnya.

Metodologi Training

Yang unik dan membedakan ESQ dari pelatihan lainnya adalah metodenya yang efektif dan komprehensif sehingga peserta merasakan pengalaman sebagaimana yang disampaikan dalam materi. Menggunakan teori Quantum Learning yaitu dengan cara merangsang seluruh indera penglihatan, pendengaran, serta menyeimbangkan antara kerja otak kanan dan otak kiri. Multimedia yang digunakan menggabungkan animasi, klip film, efek suara, musik. Ditampilkan dengan medium beberapa layar besar ukuran 4 x 6 m dengan tata suara sekitar 30.000 watt, sehingga dapat menghadirkan suasana alam (outdoor) ke dalam ruangan.

Sebagai materi pendukung, peserta juga akan diajak terlibat beberapa aktifitas dalam training seperti permainan, simulasi, serta saling berbagi pengalaman diantara peserta

Visi & Misi

Visi

Terciptanya Peradaban Emas melalui The ESQWay 165

Misi

Menyebarkan dan menjadikan The ESQWay 165 sebagai jalan hidup terbaik di muka bumi.

Nilai:

7 BUDI UTAMA

Jujur

Tanggung jawab

Visioner

Disiplin

Kerjasama

Adil

Prihatin

Ketika kita tidur malam nanti, belum tentu kita akan bangun esok pagi. Ketika kita baring, belum tentu kita mampu bangkit dan menikmati keindahan sinaran mentari.
Dr. Ary Ginanjar AgustianSarawak

Konsortium IGMS Harmoni Sdn Bhd
Lot 10527, Block 11, MTLD
3rd Floor, Stutong Indah
Commercial Centre
Jalan Setia Raja, 93350 Kuching
Sarawak
No Tel: 082-367037
No Fax: 082-366137
HP: 012-8877990




so next angkatan 02 SARAWAK pada tarikh berikut :

Tarikh : 29-31 Mei 2009

Tempat :Riverside majestic

Fee : RM1000 (Bayar sebelum 30/04/2009)

Fee :RM1200 (Bayar sebelum 15/05/2009)

Fee : RM1480 (Bayar selepas 16/05/2009)


Bukan bayar kat gua tau!!!haha,sila hubungi no tel di atas,sure dorang bantu..masih confuse?sila
layari laman web www.esq.com.my atau cari kat youtube ,taip je esq 165..cd,t-shirt,gig,rekoding demo/album boleh watkan,apa salahnya keluarkan sikit duit utk kursus ni..senang cakap,utk manfaat dunia akhirat...so,mula simpan duit sekarang,metal metal gak ,akhirat jangan lupa (macam pernah dengar ayat ni,tapi di mana yah?heheh)InshaAllah,kita jumpa di sana nanti..
"Jika Dikau menjadi aku,Dikau akan mengerti...." Aryanism...

2 ulasan:

  1. kursus yang memberi 1001 makna........esq da best......insyaallah

    BalasPadam
  2. Assalamu'alaikum...

    Buat julung kalinya dibawakan ke Malaysia !

    ESQ Parenting Seminar
    "Better Parenting for a Better World"

    Pada 10/10/10 (Ahad)
    di SACC, Shah Alam
    akan dibawakan khas oleh Pengasas Model ESQ, Dr.(H.C.) Ary Ginanjar Agustian..
    (Penerima pelbagai anugerah dalam bidang pembangunan dan pembentukan karakter)

    Harga : RM740
    Promosi : RM1180 utk suami&isteri (2 org) - terhad hanya untuk pasangan sahaja
    Untuk : Ibu, bapa, bakal ibu, bakal bapa, pendidik dan mereka yang berumur 18 tahun keatas dan yang ingin mengenali dan mengeluarkan potensi fitrah manusia yang luar biasa.

    Apa yang akan anda dapati dari seminar ini ialah :

    (i.) Fahami peranan & tanggungjawab sebenar sebagai ibubapa yang menjadi faktor utama pembentukan dan perkembangan personaliti anak.
    (ii.) Ketahui bagaimana cara untuk mendorong kecemerlangan karakter & potensi diri anak yang mungkin selama ini tanpa disedari kita telah menghalang anugerah Yang Maha Esa ini pada mereka.
    (iii.) Pendidikan anak tidak cukup hanya sekadar intelektual, maka singkaplah bagaimana cara untuk mencemerlangkan sumber emosi dan spiritual anak
    (iv.) Penyatuan perbezaan pasangan dalam mendidik anak.

    ''Berikan yang terbaik buat permata hati.. Ibubapa cemerlang dambaan setiap insan''

    Untuk pendaftaran dan informasi lebih lanjut tentang training ESQ, sila hubungi ESQ di talian: (03) 7728 1650 / 7725 1651,

    Terima kasih.

    Wassalam..

    BalasPadam