Isnin, 10 Mei 2010

NARRATIK


Line Up : 1. Itzjeams (gitar utama)
2. Jull Ajall (dram)
3.Jullien Conquer (Vocal)
4.Lord Dhauszt (rhythm)
5. Ku Ang (Bass)

Influences : 1. As Sahar
2. Lamb of God
3. Betrayer
4. Shamanic Rites
5. Emperor
6. Tengkorak
7. Kantong Simayet
8. All Shall Perish
9.Antrax
10. Mistik



Genre : Eastern Harmonic Cult Dark Metal


NARRATIK - wajar mendapat penghormatan untuk berada di ruangan ini berikutan kesungguhan mereka memperjuangkan muzik, sekaligus berjaya meletakkan nama mereka sebaris dengan nama-nama besar seperti Suicide, Kremation, UnHoly Sin Nosperator dan Shamanic Rites.

Berdasarkan prestasi dan kesungguhan, Narratik boleh melangkah lebih jauh berdasarkan pengalaman luas mereka dalam arena muzik meskipun memiliki latar belakang yang berbeza tetapi tampil dengan satu prinsip iaitu Metal !.

Yang pasti, kemunculan Narratik dalam pesada muzik menambah lagi jumlah band yang ada di Mukah yang sebelum ini terkenal dengan pelbagai gig dan persembahan pentas sepanjang tahun.

“ Narratik dalam bahasa Melanau klasik bermaksud badi. Ia merupakan istilah tersendiri kaum Melanau bagi mengambarkan seseorang yang terkena rasuk atau santau. Keunikan bahasa ini menarik perhatian kami untuk menjadikannya nama band,” kata jurucakap band itu, Itzjeams

Itzjeams memberitahu, tahun 2009 mencatat sejarah tersendiri buat Narratik sejajar dengan kebangkitan semula scene metal band Unholy Triangle dan akan terus berada pada kedudukan .

“Suntikan semangat yang diberikan oleh rakan rakan sealiran menyemarakkan lagi semangat kami untuk terus memperjuangkan muzik. Mereka termasuklah, Sirdi(Suicide) dan Abzhan(Shamanic Rite) selain Butcherer,Larrong,Worship, Immolate,Verdaqqah,Kremation ,Varlet,Shadow, Infernoblast dan beberapa lagi band di wilayah tengah Bumi Kenyalang,” katanya.

Seawal penubuhnyanya, Narratik hanya dibarisi dua line up Itzjeamns dan Jull Ajjall sebelum kemunculan Jullien Congquer diposisi Vokal.

“Kami meneruskan mencari line up yang sama-sama berminat dan mempunyai semangat metal yang kental sehingga lah, kemunculan Enny (bass) dan Lord Dhauzth (rhythm) yang benar-benar serius untuk bergabung bersama Narratik,” jelasnya.
Sesuai dengan kematangan usia, genre muzik band ini lebih menjurus ke arah melodic-harmonic dark metal/eastern cult yang mengabungkan line up dari tiga wilayah iaitu Kuching, Mukah dan Matu.

Kebanyakan line upnya meminati muzik berat pembawaan, Tengkorak, Detsquad, Kantong Simayet, Sepultura, All Shall Perish, Slayer, Lamb Of God, Empror, Morbid Angel, Sil Khannaz, As Sahar dan Langsuir.

Dalam waktu yang singkat, Narratik mampu mengorak langkah dengan beberapa material sendiri seperti Sign Of The Semelai, Something On Mystery, Tumbal Berdakah, Melalik, Sii Kin 2 dan Legend Of Sang Pelakey.

DIPETIK DARI BIOGRAFI NARRATIK 2010..SUPPORT THEM!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan